Портфоліо — як зробити козирем?

Резюме – перший контакт роботодавця з кандидатом і потенційним працівником. Але якщо Ви працівник творчої професії – вам варто не просто описати, а показати свої переваги.

Як створити портфоліо, за яке Вас покличуть на роботу кілька роботодавців одразу? Які бувають способи показати свій доробок і як це варто представляти – у конференції hh.ua

Про створення портфоліо і його використання на власну користь запитуйте Наталію Маціпуру.

8 ответов ↓

#1 Олександра on 07.11.13 at 7:39 дп

Доброго дня!
Маю декілька питань на задану тему:
- На якому етапі краще надавати портфоліо — відправляти разом з резюме, або після контакту HR-а (сфера — маркетинг)?
- Чи є безкоштовні ресурси на яких можна розмістити портфоліо в онлайні?
- Скільки слайдів має містити портфоліо?
- Чи треба в портфоліо розмыіщувати інформацію про себе, або достатньо лише контактних даних?
Заздалегідь вдячна за відповіді.

Ответ:

Доброго дня, пані Олександра! Дякую за Ваше запитання!
Якщо справа стосується такої сфери як маркетинг – Ваше портфоліо може послужити такою собі приманкою для роботодавця. Ви можете обрати подвійну стратегію: використовувати портфоліо з елементами резюме та резюме з елементом портфоліо (йдеться про те, щоб лише вказати одним рядком про наявність портфоліо та контакти для його запиту).
На певних ресурсах в Інтернеті, де створене Ваше резюме, як, наприклад, на hh.ua, є можливість завантажувати фото, слайди, які в такий спосіб включаються до Вашого резюме. Безкоштовних ресурсів для портфоліо є багато. Функціонал більшості з них орієнтований на фотографів або веб-дизайнерів. Вам можемо рекомендувати онлайн-сервіси для презентацій, як prezi.com, або сайти flickr.com, deviantart.com, fishup.ru, carbonmade.com, portfolios.ru. Вже згадувала онлайн-ресурсаи для резюме, як hh.ua або ж LinkedIn.
Портфоліо – дуже індивідуальне напрацювання. Воно може місти таку кількість слайдів, яка Вам видається необхідною. Портфоліо. так само як і резюме, корисно дати на перегляд іншій людині. Це може бути хтось з Ваших рідних, а краще другі або колега. Важливо, щоб переглядаючи портфоліо-презентацію Ваш перший глядач не заснув. Класично рекомендована кількість слайдів: 9+2-2

Рекомендуємо розміщувати інформацію про себе, оскільки той, хто дивиться портфоліо – сприймає його як деталізоване резюме. Якщо мова йде про сферу маркетинг — краще, щоб хронологія і логіка Вашої праці були зрозумілі цілісно. При перегляді Ваших напрацювань і досягнень у роботодавця можуть виникнути уточнюючі запитання.
Інформацію про себе та власні контакти можна вмістити в 2-3 слайди портфоліо-презентації.

Крім фото, картинок, цифр, рекомендуємо візуалізувати ріст прибутків, продажів, кількості публікацій і т.п. за допомогою діаграм і графіків. Дані краще подавати у відсотках. Проте зважайте на комерційну таємницю компанії, в якій Ви працювали. Якщо ж Ви не можете давати певні дані, вкажіть, що був значний ріст, але інформація є закритою. Порівнюйте період своєї роботи з попереднім періодом до початку Вашої діяльності. Показуйте позитивні зміни, до яких спричинила Ваша робота.

Бажаю успіху!

#2 Дмитрий on 07.17.13 at 2:53 пп

Имеет ли смысл отправлять резюме на должность в рекламной/PR/маркетинговой сфере в оригинальном формате, а именно креативно оформленное, сверстано в дизайнерских программах?

Ответ:

Здравствуйте, Дмитрий! Спасибо за Ваш вопрос — он очень актуальный для многих соискателей.
По моему глубокому убеждению отправлять креативно оформленное резюме имеет смысл, если в описании требований конкретной вакансии указываются: креативность, нестандартный поход, наличие портфолио. Если же отправлять креативное портфолио на каждый найденный контакт каждой новой вакансии в профобласти Реклама/PR/маркетинг – можно вызвать непонимание и даже негативное отношение со стороны HR-менеджера компании.

Менеджер по подбору персонала так же, как и креативный соискатель с портфолио, творит идеальное описание вакансии и ожидает, что все, что он написал – наиболее идеальным образом будет сочитатся в одном идеальном кандидате. Проявите свое такое важное профессиональное качество как внимательность. Покажите, что Вы внимательно прочли описание вакансии и требование к кандидатам. Если в описании вакансии есть просьба присылать резюме – пришлите резюме, указав, что у Вас имеется портфолио, которое Вы готовы предоставить по запросу работодателя.

Однозначно заслуживает уважения и внимание старания кандидата для создания креативного портфолио. Но при этом слудует помнить: прежде всего HR-менеджер ждет информации о кандидате. Важно, чтобы творчески выполненное портфолио несло в себе все, что должен узнать о Вас тот, кто собирается с Вами сотрудничать.

Желаю Вам успехов!

#3 Аноним on 07.17.13 at 3:03 пп

-отправляйте вместе с резюме
-тумбл.ком
-сколько есть, все размещайте)
-достаточно контактных, не перегружайте инфой

Ответ:

Спасибо за Ваши советы!

#4 Надія on 07.18.13 at 7:56 дп

Доброго дня!
Можливо дещо специфічне питання.
Я молодий художник і працюю над створенням свого першого портфоліо. Знайшла в інтернеті багато рекомендацій, проте жодного прикладу.
Питання:
- чи PowerPoint підходить для цього чи потрібна інша програма;
- скільки робіт можна включати (5, 10, 20 чи більше?);
- де в інтернеті можна побачити приклади.
Завчасно дякую.

Ответ:

Доброго дня, пані Надіє! Запитання специфічне, але актуальне. В українському Інтернеті лише починають з’являтися портфоліо художників. Багато з них мають розділ за іменем автора на сайтах, де продаються картини. Часто ці розділи і виконують функцію портфоліо. Серед художників, які тільки починають професійно позиціонуватись, поширена практика вести власні блоги, які теж виконують функцію портфоліо. Сервіс Google Picasa-web – один з найпростіших для створення портфоліо художника. Часто художники роблять власні сайти. Їх можна замовити, можна придбати готовий шаблон. Наприклад, як цей. Враховуючи специфіку функціонування пошукових систем, художнику, який хоче, щоб про нього дізнавалася якомога ширша аудиторія, варто розглянути варіанти, які покращать позиції у видачі запитів в пошукових системах. Блоги у цьому контексті справді є кращими, ніж власні «малорозкручені» сайти.

На мою думку, художнику варто визначитися з цілями. Якщо мета – впізнаваність, вихід на аудиторію – слід використовувати блоги, соціальні мережі. Якщо ж художник заходить в Інтернет задля продажу картин — тут варто подумати про юзабельний (зручний і простий для користування) сайт і контекстну рекламу. Даний бізнес на своєму старті потребуватиме вкладень щонайменше рік.

Щодо вибору програми або майданчика, в якому чи на якому робитимете портфоліо – насамперед слід орієнтуватися на Ваші цілі. Якщо мета портфоліо – продажа Ваших професійних умінь і навичок – PowerPoint теж може бути використаний.

Як маркетолог, я б радила помірно передавати художню і емоційну естетику в портфоліо або на сайті. Аудиторії чи навіть потенційним покупцям важливо бачити прямий контакт з художником (телефон, електронна пошта, чат), на який той реагуватиме в будь-який час дня і ночі, або хоча б регулярно час від часу.

Щодо дизайну – не варто перевантажувати. Сайт-портфоліо створений для картин. Картини самі по собі є витвором, який забирає багато уваги, тому банери, строкаті фони і т.п. можуть відволікати увагу відвідувачів від основного. На сайті обов’язково мають бути: фото картин в хорошій якості, ПІБ автора, коротка інформація про художника та його контакти з фото, прямий контакт для зв’язку. Приклами можуть послужити онлайн-галереї. Як ось цей великий проект Google Cultural Institute.

Щиро бажаю Вам успіху!

Оставить комментарий